Egyre több lány, fiatal nő, asszony, édesanya szenved az önbizalom-, a magabiztosság hiányától! 

"Nem vagyok elég jó nő, nem vagyok elég jó anya, nem vagyok elég jó a munkámban...lassan már semmiben nem vagyok elég jó!" - érzik sokan. 

Az önértékelési zavar hátterében különböző okok állhatnak: a média hatása, a közösségi oldalak hamis látszatai, a torzított összehasonlítások, az irracionálisan magas elvárások, olykor pedig a múltban rejtőzik az ok. Az önbizalomhiánynak nemcsak többféle oka, de számtalan negatív következménye is van. Azon túl, hogy rányomja bélyegét a mindennapokra, az emberi kapcsolatokra, folyamatos frusztrációt és stresszt jelent, sőt akár önbeteljesítő jóslattá is válhat. 

"Mennyivel könnyebb lenne minden, ha lenne önbizalmam!" 

A megalapozott önbizalom megvalósítható, elérhető cél! Az első lépés a reális, mély önismeret és az önelfogadás.

ISMERD MEG A LEGJOBB ÖNMAGAD!

Az önbizalomterápia első lépése az önismeret pontosítása, a torzítások felismerése és csökkentése.

  • Milyen erősségeim vannak?
  • Milyen erősségeim vannak különböző szerepeimben?
  • Melyik szerepemben vagyok magabiztos, melyikben nem?
  • Miben van sikerélményem?
  • Mit élek meg kudarcnak?
  • Mennyire vagyok elégedett a külsőmmel?
  • Mit szeretek magamban és mit nem?
  • Milyen a kommunikációs stílusom?
  • Milyen a konfliktuskezelési stílusom?
  • Hogyan bánok önmagammal?

Ezekre, és még jó pár egyén kérdésre is keressük a választ pszichológiai tesztek és feltáró beszélgetések során!

MUTASD MEG A LEGJOBB ÖNMAGAD!

Ha már tisztában vagyunk az erősségeinkkel és a gyenge pontjainkkal, akkor van lehetőségünk megmutatni a legjobb formánkat testi-lelki értelemben egyaránt!

Megtanuljuk felismerni, megélni a sikerélményeinket, meglátni a jót hétköznapi működésünk során és meghallani a másoktól érkező pozitív visszajelzést, dicséretet, amely eddig süket fülekre talált. Sőt megtanuljuk keresni azokat a helyzeteket, lehetőségeket, amelyekben jók vagyunk, amelyekben jól érezzük magunkat és magabiztosak vagyunk. Ha nem a tökéletességre törekszünk minden szerepünkben, akkor megélhetjük, hogy milyen jól tudunk működni a saját erősségeinket használva, ahelyett, hogy hibákra, hiányosságokra koncentrálnánk. Ennek a folyamatnak fontos része, hogy megtanuljunk jól bánni saját magunkkal, megtanuljuk jutalmazni magunkat, változzon az önmagunkkal kapcsolatos kép és a belső beszéd, megtaláljuk a pihenés, feltöltődés legjobb formáit.

Ahogy az önbizalomhiány egy negatív, öngerjesztő spirált indít el, ugyanúgy működik pozitív oldalunk megismerése is - szerencsére - ellenkező előjellel. Akit nem terhel a folyamatos a "nem vagyok elég jó" érzése, az valóban képes lesz arra, hogy a legjobb önmagát mutassa meg a önmagának és a világnak és ebből töltekezzen és önbizalmát tovább erősítse.

Fontosnak tartom a női értékelési zavarok esetében a külsővel, megjelenéssel való törődést is, hisz jellemzően ez a terület is érintett: 

"Nem vagyok elég csinos, nem vagyok elég vékony, nem vagyok elég fiatal!". 

A magabiztossághoz szükséges, hogy amikor a tükörbe nézünk, akkor elégedettek legyünk a látvánnyal, szeressük, elfogadjuk a testünket, hogy megjelenésünk összhangban legyen személyiségünkkel.

Testi adottságaink terén is szükség van az önismeretre ahhoz, hogy megmutassuk a legjobb önmagunkat. Ha a testünkre vonatkozó önismeretünk javul, ha már nem félünk a tükörbe nézni, akkor van lehetőségünk arra, hogy megtaláljuk a legelőnyösebb fazonokat és színeket, a saját stílusunkat, hogy adottságainknak és személyiségünknek megfelelően a legjobb önmagunkat mutassuk meg!

VALÓSÍTSD MEG A LEGJOBB ÖNMAGAD!

A harmadik lépés a fejlődésről, életstílusról, önmegvalósításról szól! A reális önismeret és az önelfogadás az alapja annak, hogy valódi, belső motiváción alapuló célokat tűzzünk ki és elköteleződjünk azok elérése mellett. Önismeretünk része értékrendünk is, mely iránytű lehet abban, hogyan alakítsuk életstílusunkat (társas és tárgyi környezetünket, lakóhelyünket, karrierünket stb.) mi kell ahhoz, hogy megvalósítsuk legjobb önmagunkat!

Természetesen nem lehet mindent és azonnal elérni, megváltoztatni, de ha már tudjuk, hogy merre induljunk és miért tesszük ezt, akkor lépésenként elérhetjük azt a célt, azt az életstílust, amely segíteni megőrizni önbecsülésünket, önbizalmunkat.

NŐI ÖNBIZALOMTERÁPIA

Az önbizalomterápia az elmúlt 20 év pszichológusi munkám során szerezett tapasztalatokra épül. Az önbizalomterápia egy felmérési fázissal kezdődik, melyben az Ön jelenlegi élethelyzetét, személyiségét, nehézségeit tárjuk fel anamnesztikus interjú és tesztek segítségével.

Az önbizalomterápia további menete minden esetben egyéni, a felmérés eredményeire épül. Ebben a folyamatban kreatívpszichológiai módszereket (erről bővebben itt olvashat) és a stíluspszichológia (erről bővebben itt olvashat) eszköztárát is felhasználjuk.

A hetente - vagy kéthetente - történő közös munka mellett az otthoni munka, a "házi feladatok" elvégzése, gyakorlatok kipróbálása feltétlenül szükséges az eredményesség érdekében, hogy megismerd és megvalósítsd a legjobb önmagad!

Kinek ajánlom az önbizalomterápiát:

- aki hosszabb ideje szenved az önbizalomhiánytól nőként, anyaként, vagy bármely más szerepében

- akit egy váratlan helyzet, esemény bizonytalanított el önmagában (pl. válás, munkanélküliség)

- aki életszakaszváltozás okán, vagy épp egy új szerep kapcsán éli meg az önbizalomhiányt (pl. kamaszkor, anyaság, klimax)

Időpontot az alábbi gombra kattintva kérhet:

Legújabb a blogon:  A minimalizmus 3 arca és 3 személyisége